Nowości na Targach EKO-LAS - Forwarder F6
Nowość w ofercie OTL Jarocin - Forwarder F6 - pierwszy polski seryjny forwarder.
Pierwszy polski forwarder F6 o ładowności 8 ton produkowany przez OTL Jarocin jest wąską i zwrotną maszyną trzebieżową przeznaczoną do szybkiej i wydajnej zrywki drewna.
Szerokość całkowita 2,27 m oraz kąt skrętu 40 stopni pozwalają na sprawne poruszanie się poza szlakiem zrywkowym.
Klimatyzowana, obrotowa i poziomowana kabina wynoszą bezpieczeństwo i komfort pracy operatora na najwyższy poziom. Kabina posiada certyfikaty ROPS, FOPS i OPS wystawione przez Instytut Technologiczno-Przyrodniczy w Falentach – JCW ITP. NB 1459
Ośmiokołowe podwozie bazujące na dwóch niezależnych mostach bogie o prześwicie niemal 60 centymetrów sprawia, że maszyna z łatwością pokonuje wszelkie przeszkody terenowe. Nacisk forwardera na powierzchnię jest zmniejszony dzięki rozłożeniu masy na 8 kół, co umożliwia pracę nawet na grząskim terenie.
Napędzany silnikiem o mocy 120 koni mechanicznych, który dostarcza wystarczającą moc do swobodnej pracy maszyny, a jednocześnie jest oszczędny i przyjazny dla środowiska.
Hydrostatyczno-mechaniczny napęd na wszystkie koła (8x8) z blokadą mostów zwiększa możliwości trakcyjne maszyny.
Wzmocniony, blokowany przegub centralny gwarantuje bezproblemową pracę nawet przy największych obciążeniach.
Wyposażony w żuraw o wysięgu 8,8 m z podwójnym teleskopem (2x 1,7 m) jest idealną maszyną do pracy w trzebieży na szlaku i poza szlakiem zrywkowym oraz na zrębach.
Przestrzeń ładunkowa o długości 4,2 m oraz przekroju 2,87 m2 wyposażona jest w płynnie przesuwaną kratę i ostatnią ławę kłonicową dzięki czemu można ją dostosować do długości zrywanych sortymentów.
Pulpit sterowniczy, oparty o magistralę CAN, pozwala na śledzenie na bieżąco wszystkich istotnych parametrów pracy takich jak obroty silnika, prędkość jazdy, temperatura cieczy chłodzącej, poziom paliwa.
Producent |
OTL Jarocin |
Model |
F6 |
Specyfikacja |
|
Silnik - producent |
Deutz |
Silnik - model |
TCD3.6L4 |
Poziom emisji |
Tier 4 |
Pojemność, ltr |
3,6 |
Moc silnika, kW (KM) |
90(120) |
Maksymalny moment, Nm (lbf / ft) |
500 (369) @ 1500 rpm |
Napęd |
8 x 8 |
Przeniesienie napędu |
Hydrostatyczno-mechaniczne |
Liczba osi |
2 |
Opony - przód |
500/60-22,5TT T421 |
Opony - tył |
500/60-22,5TT T421 |
Długość całkowita, mm |
9 000 |
Wysokość, mm |
3 307 |
Szerokość, mm |
2 270 |
Kąt skrętu, stopnie |
40 |
Promień skrętu, m |
8,35 |
Poprzeczny rozstaw kół, mm |
1 735 |
Rozstaw osi, mm |
4 340 |
Prześwit, mm |
595 |
Wysięg żurawia, m |
8,8 |
Moment podnoszenia brutto max., kNm |
60 (dla 4.0 m) |
Moment podnoszenia netto max., kNm |
41 (dla 4.0 m) |
Długość skrzyni, mm |
4 200 + 600 |
Przestrzeń ładunkowa, m2 |
2,87 |
Zbiornik paliwa, dm3 |
120 |
Ładowność, tony |
8 |
Prędkość jazdy, km/h |
30 |
Siła uciągu, kN |
90 |
Pompa jazdy, cm³ |
85 |
Pompa żurawia, cm³ |
71 |
Układ elektryczny |
24V |
Masa własna, kg |
10 865 |